ويژه کارگران شرکت واحد

در میان شور و شادی خانواده و همکاران و با پرداخت ۱۵۰میلیون تومان وثیقه
منصور اسانلو آزاد شد

  • خبر رسیده است که منصور اسانلو دبیر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با قید وثیقه آزاد شده است. در این روزهای تلخ که خبر مرگ، محکومیت به زندان، جریمه نقدی، حتی اعدام از هر گوشه کشور به گوش می رسد و صحبت از فبلم های اعترافات در شکنجه گاه ها نقل مجالس حکومت است، آزادی منصور اسانلو، بعد از هفت ماه حبس یک موفقیت بزرگ، قبل از همه برای کارگران شرکتت واحد و فعالین سندیکای این شرکت و نیز برای همه کسانی است که طی همه این ماه ها برای این آزادی و اعاده حقوق انسانی اسانلو تلاش ورزیده اند.

  • "اشک ها و لبخندها"
    جشن آزادی منصور مبارک بادا!

    تصاويری از آقای اسانلو بعد از آزادی
    (سايت کسوف)

    ---------------------------------
    شکايت به ای. ال. او. درخصوص سرکوب کارگران در ايران
    شکایت اتحادیه های جهانی ، فدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری ، فدراسیون بین المللی کارگران بخش حمل و نقل ، به سازمان جهانی کار I L o درخصوص سرکوب کارگران در ایران

    --------------------------------
    کنفدراسيون اتحاديه های آزاد کارگری و کنفدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل
    خواستار بازگشت به کار کارگران و برسميت شناختن سنديکای شرکت واحد شدند
  • کنفدراسيون اتحاديه های آزاد کارگری و کنفدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل از شما می خواهند دستورات لازم را به قوه قضائيه و نهادهای امنيتی کشور خود بدهيد هشت تن از کارگران شرکت واحد که روز ۱۵ ژوئيه دستگير شدند و هم چنين منصور اسانلو، رئيس هئیت مديره سنديکا فورا آزاد شوند. ما هم چنين از شما می خواهيم از موقعيت مناسب اداری خود برای برسميت شناختن سنديکا و برگشت به کار ۱۸۰ عضو که از فوريه ۲۰۰۶ از کار اخراج شده اند استفاده نمائيد و حقو ق معوقه آنان پرداخت گردد



  • کارگران شرکت واحد با سپردن وثيقه آزاد شدند
    ---------------------------
    سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
    دستگيری و بازداشت اعضای هيات مديره و فعالين سنديکای کارگران شرکت واحد غير قانونی است
    --------------------------------
    وکلای منصور اسانلو خواستار تبديل قرار بازداشت موکلشان شدند
  • هنوز پرونده به علت ايراد نقص تحقيقاتی به شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای انقلاب ارجاع شده و اين پرونده همچنان در شعبه مزبور است، امکان مطالعه پرونده را نيافتيم.
  • -----------------------
    تجمع كارگران از كار بيكار شده شركت واحد در ساختمان اداره كار استان تهران
  • گروهی از كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران كه در پی اعتراضات صنفی خود در زمستان گذشته از كار بیكار شده اند صبح امروز با مراجعه به اداره كل كار استان تهران خواستار ملاقات با مدیركل كار استان تهران شدند.
  • -----------------------
    نامه ث.ژ.ت به وزیر کار
    درباره وضعيت کارگران شرکت واحد
  • جازه دهید نظر شما را به وضعیتی که نزدیک به 200 نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی نی تهران و حومه قربانی آن هستند جلب کنم. در واقع امر به دنبال حرکت مشروع آنها برای اعتصابی در بهمن ماه سال پیش برای درخواست حقوقی بیشتر، 200 نفزاز کارگران شاهد آن بودند که وضعیت «تعلیق» به آنها تحمیل شد.
  • -------------------------------
    اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه:
    به شرائط جهنمی کارگران اخراجی شرکت واحد پايان دهيد

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن جلب توجه مقامات سازمان بین المللی کار و فدراسیون های کارگری جهان و سازمان های حقوق بشری و مسئولان داخلی، این اقدامات غیرقانونی شرم آور و ضدانسانی را شدیدا محکوم می نماید و خواستار پایان دادن به این حرکات مذبوحانه می باشد و از وزارت کار و امور اجتماعی می خواهد سریعا به روش امروز و فردا کردن و تعلل ورزی پایان داده و هر چه زودتر شکایت کارگران را که بر خلاف قانون کار، بدون اعلام شماره ثبت مدت شش ماه است به آن وزارت خانه تسلیم نموده اند، بدهد و شرایط بازگشت به کار محترمانه، بدون قید و شرط و با اعاده حیثیت و تامین کامل حقوق و جبران خسارات دوران بازداشت در زندان اوین و بیماری را فراهم نماید.

  • -------------------------------
    اطلاعيه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
    در انتخابات شورای اسلامی کار شرگت نمی کنيم
  • شوراهای اسلامی كار به دلیل دخالت كارفرما و دولت در تشكیل آنها فرمایشی بوده و قادر به دفاع از حقوق كارگران نیستند،همكاری شوراهای اسلامی كار به ویژه درجریان سركوب،دستگیری،زندان و اخراج كارگران شركت واحد در سال 1384 ثابت كننده كارفرمائی بودن این شوراها می باشد . سازمان بین المللی كار ، سازمان ملل متحد وسایرقوانین و مقررات بین المللی شوراهای اسلامی را تشكل واقعی كارگران ندانسته و آنها را مردود اعلام كرده اند
  • --------------------------------
    نامه سندیکای شرکت واحد اتوبوسارنی تهران و حومه به آقای بلال ملکاوی نماینده فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل در جهان عرب
    درباره وضعيت کارگران عضو سنديکا
    و اعزام نماينده به کنگره فدراسيون در آفريقای جنوبی

    بازگشت پرونده ی منصور اسانلو از دادگاه به بازپرسی

    -----------------------------------
    نامه کارگران اخراجی شرکت واحد به سازمان بازرسی کل کشور:
    به اقدامالت غير قانونی عليه ۱۸۰ خانواده کارگری رسيدگی کنيد
  • پس از چهار الی شصت روز محبوس بودن در زندان اوین، که برای بعضی تفهیم اتهام شده و به اکثر کارگران تفهیم اتهام نشده است، از سوی دادگاه انقلاب حکم برائت و بازگشت به کار صادر شده، اما متاسفانه شرکت نه تنها از پذیرفتن افراد خود داری بلکه آنان را وادار به تسویه حساب نموده است
  • -----------------------------------
    ابراهیم مددی در گفت و گو با دويچه وله:
    به رانندگان گفته شده كه افراد سنديکايی را حتى سوار اتوبوس هم نكنند
  • اكنون ماهها از اعتصاب كارگران شركت واحد اتوبوسرانى تهران كه در اعتراض به وضعيت بد رفاهى و دستمزد پايين صورت گرفت میگذرد. اين اعتصاب با خشونت درهم شكست و تعداد زيادى از كارگران دستگير شدند. از دستگير شدگان هنوز رئيس هيات مديره سنديكا، منصور اسانلو در زندان بسر میبرد و وضع جسمى او بشدت وخيم است. اما وضعيت آزادشدهها نيز چندان بهتر نيست، آنها از محل كار خود اخراج شدهاند و درخواستهاى مكرر آنها از اداره كار براى بازگشت به كار بىنتيجه مانده. اين كارگران و خانوادههايشان در شرايط معيشتى بدى بسر میبرند و كسى حاضر به پاسخگويى به آنها نيست. دويچه وله در همين زمينه گفتگويى داشته با ابراهيم مددى نايب رئيس سنديكاى كارگران شركت واحد.
  • -----------------------------------
    اخباری از وضعيت کارگران اخراجی شرکت واحد
    -----------------------------------
    آخرين وضعيت منصور اسانلو و کارگران اخراجی شرکت واحد
    فعالان حقوق بشر در ايران
  • در ملاقات انجام شده آقای اسانلو با روحيه ای بالا و وضعيت جسمی نامساعد که از ناراحتيهای کليوی ، قلب و ناراحتی پوستی رنج ميبرد حضور داشتند ، ايشان نسبت به پايمال شدن حق و حقوق شهروندی خود معترض بوده و خواستار توجه مسئولين وافزايش پيگيريهای وکلای خود شدند ، نامبرده نياز به معالجه و مداوای فوری دارد وکلای نامبرده قبلاً اعلام کرده بودند ادامه بازداشت منصور اسانلو فاقد وجاهتهای قانونی لازم ميباشد . وکلای مذکور بيش از يک ماه است با ارسال نامه ای به رئيس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب خواستار تغيير قرار بازداشت نامبرده شده اند .

  • -------------------------------
    مصاحبه ابراهيم مددی باروزنامه يونگ ولت

  • سندیكای ما همبستگی كارگری را برای بهبود شرایط كار وزندگی كارگران كشورهای مختلف و ایجاد جهانی بهتر و صلح آمیز از اصول اساسی فعالیت كارگری می داند در پی اعلام حمایت این فدراسیون از حقوق سندیكایی ما ،با تصویب هیئت مدیره با امید بهبود شرایط فعالیتهای سندیكایی و امكان استفاده بیشتراز همبستگی كارگری به عضویت این اتحادیه كارگری در آمدیم ما امیدواریم با ایجاد شرایط عادی فعالیت سندیكایی كارگری همبستگی و همكاری جهانی ما و همكاران عمق و گسترش بیشتری یافته و به انتقال تجارب مشترك كمك نماید

  • آگهی مجمع عمومی
    سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

    -------------------------------
    وكلای اصانلو با وی ملاقات كردند
    -------------------------------
    وخامت وضعيت جسمانی آقای منصور اسانلو
    -------------------------------
    نامه نایب رئیس شندیکای شرکت واحد به دبیرکل فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل
    به اقدام فوری جهتِ آزادی منصور اسانلو و بازگشت به کارِ اعضای سنديکا فرا می خوانيم
  • از شما تقاضا داريم گروهی از نمايندگان اتحاديه های بين المللی کارگری و سازمان بين المللی کار را به ايران اعزام کرده و در رابطه با دشواری های سنديکای اتوبوسرانی تهران به تحقيق بپردازند و در هماهنگی با توافقات پيشاپيش پذيرفته شده، خواهان اجرای کنوانسيون های ۷۸ و ۹۸ شوند.
  • شما، عاليجناب را به اقدام فوری جهتِ آزادی منصور اسانلو، دبير اول سنديکای ما و بازگشت به کارِ ۱۸۰ نفر از کارکنان و کارگران و اعضای سنديکا فرا می خوانيم. اين گروه از کارگران به دليل شرکت در اعتصابات اخير از کار اخراج شده اند. حقوق آنها در 9 ماه گذشته پرداخت نشده، و اوضاع اقتصادی آنها بسيار وخيم است.

  • -------------------------------
    وکيل منصور اسانلو:
    ادامه بازداشت اسانلو توجيه قانونی ندارد
    هنوز نتوانسته‏ايم پرونده موکلمان را مطالعه کنيم،

    تجمع کارگران اخراجی شرکت واحد در مقابل اداره کار شرق تهران

    -------------------------------
    همبستگی با خانواده های سنديکاليست های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
  • سندیکای س ژ ت و فدراسیون حمل و نقل آن به طور مستقیم با مسولان این سندیکا در تماس است. سندیکا و فدراسیون اقداماتی را نزد مقامات دولت ایران، سفارت ایران در فرانسه و نیز در سازمان جهانی کار در ژنو صورت داده اند. یک فراخوان که خواهان آزادی سندیکالیست هاست در حال حاضر در حال تکمیل می باشد.
  • امروز باید گام دیگری برداشت و در همبستگی جلوتر رفت. خانواده های این کارگران اخراجی یا در حبس نیاز به حمایت مالی دارند. تلاش کنیم برای آنان امکانات یک زندگی شرافتمندانه را تامین کنیم تا بتوانند همسران خویش را در این نبرد برای رعایت حقوق پایه ای کارشان مورد پشتیبانی قرار دهند.

  • -------------------------------
    پرونده منصور اسانلو در دادگاه انقلاب

  • آقای اسانلو از دی ماه سال گذشته ناکنون در بازداشت به سر می برد و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی علیرغم درخواست ها و اعتراضات گسترده از دادن هر گونه توضیحی در مورد دلایل بازداشت دراز مدت آقای اسانلو سر باز زده است. مقامات دولتی جمهوری اسلامی همه درخواست ها برای آزادی آقای اسانلو را بی پاسخ گذاشته اند. از طرف دیگر اخبار منتشر شده از درون زندان حاکی از آن است که منصور اسانلو در طول این مدت در زندان اوین از سوی بازجویان دادستانی تهران تحت فشار شدید بوده است.

  • يک سازمـانـدهـی عظيم و يک پاسـخ خشـونـت آميـز
    گزارش عفو بین الملل از اعتـصـاب راننـدگان اتـوبـوس در تهـران

    -------------------------------
    نامه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
    به دبير کل سازمان بين المللی کار
    از پذيرش گروه شوراهای اسلامی کار به عنوان نماينده ی جامعه ی کارگری ايران جدا جلوگيری گردد
  • همان طوری که جنابعالی آگاهید، به دلیل نواقص جدی و عدم رعایت استاندارهای حقوق بنیادین کار به ویژه حق آزادی تشکیل سندیکاهای کارگری در قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به دلیل تفاوت بنیادی قانون شوراهای اسلامی کار با مقررات و استاندارهای مذکور، گروه های کارگری اعزامی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به حلسات سالیانه سازمان بین المللی کار و دیگر مجامع مشابه، مطلقا نماینده ی واقعی جامعه ی کارگری ایران محسوب نمی گردند.

  • نامه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
    به دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF )
    گروه شوراهای اسلامی کار فاقد استانداردهای حقوق بين المللی کارگران است
  • اقدامات لازم را در جهت عدم پذیرش گروه شورای اسلامی کار به عنوان نمایندگان کارگران ایران در جلسات سازمان بین المللی کار و دیگر مجامع بین المللی رسمی کارگران به عمل آورید.

  • -------------------------------

    کارت حمايت از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
  • کارت منتشر شده از جانب سندیکای فرانسوی س ژ ت ( کنفدراسیون عمومی کارگران) در حمایت از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که به تعداد قابل توجهی و با امضاء فردی برای شاهرودی پست شده است

  • -------------------------------

    سنديکای کارگران شرکت واحد در نامه ای به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل:
    همبستگی و ياری شما باعث کاهش تلخی های شرايط سخت ما می شود
  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران با شادمانی و سربلندی مراتب سپاسگزاری گرم خود را از پیوستن به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی. تی. اف)، اعلام و از این همبستگی کارگری که با هدف ایجاد شرایط عادلانه و بهتر کار و زندگی برای کارگران حمل و نقل است، قاطعانه دفاع می کند



  • نامه سرگشاده جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به رئیس جمهور اسلامی
    آيا مشکلاتی که خطاب به اقای بوش ذکر کرديد، در کشور ما وجود ندارد؟
    -------------------------------
    آخرين خبرها از منصور اسانلو، در زندان اوين
  • منصور اسانلو هم چنان تحت فشار بازجویان است. وی که بیش از ۵ ماه است هم چنان در بازداشت موقت قرار دارد، بدون هر گونه توضیحی از سوی دادستانی تهران در زندان به سر می برد و برای پذیرفتن اتهاماتی که سناریو نویسان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در برابر او گذاشته اند و «اعتراف» به جرم های ناکرده تحت فشار است.

  • پذيرش درخواست عضويت سنديکای شرکت واحد
    در فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل

    --------------------------------
    تشکيل دادگاه بعد از يک سال؟
    در جستجوی فرشته عدالت؟
    بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بمناسبت اولین سالگرد حمله اوباشان خانه کارگر به دفتر سندیکا

  • یک سال از از حمله ناجوانمردانه عوامل و عناصر شوراهای اسلامی کار، مدیریت، حراست شرکت واحد و حزب خانه کارگر به فعالان سندیکائی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ می گذرد.
  • ضاربین و غارتگران اموال سندیکا آزادند و مصدومین و مجروحین و مالباختگان همچون منصور اسانلو پنج ماه است که در زندان اند.

  • درخواست کارگران شرکت واحد از وزارت کار
    -------------------------------
    کارگران شرکت واحد سوءاستفاده حزب خانه کارگر را محکوم می کنند
    -------------------------------
    پيام همبستگی و حمايت از حقوق کارکنان اتوبوسرانی شهر زاهدان
    -------------------------------
    اطلاعیه سندیکای شرکت واحد
    اول ماه مه روز جهانی کارگر را گرامی می داریم
    -------------------------------
    يک نمونه از برخورد با کارگران بازداشت شده
    در روز جهانی کارگر
    -------------------------------
    نامه ۴۴۵ نفر از شخصيت های سياسی، دانشجويی و فرهنگی کشور
    در اعتراض به ادامه بازداشت منصور اسانلو

  • ما امضا کنندگان زیر با الهام از اعلامیه جهانی حقوق بشر، مقاوله نامه های جهانی کار که به تایید و امضاء جمهوری اسلامی نیز رسیده و موظف به عمل به آنها است و دوماهه بودن مهلت بازداشت موقت خواستار آنیم که به فوریت آقای منصور اسانلو از زندان آزاد شوند و زمینه احقاق حقوق ایشان با برگزاری دادگاه صالح علنی فراهم شود و همچنین تاکید می کنیم که برخورداری از سندیکای مستقل کارگری حق بدیهی و سلب ناشدنی کارگران و زحمتکشان می باشد

  • تمامي بازداشت شدگان تجمع كارگران شركت واحد در روز جهاني كارگر آزاد شدند
    ------------------------------
    بيانيه کميته حقوق بشر انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير
    در حمايت از سنديکای شرکت واحد
  • کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به عنوان عضوی از جامعه ی دانشجویی کشور ضمن دفاع از تشکیل سندیکای کارگری به عنوان حق مسلم کارگران اعلام می دارد تا زمانی که اعضای سندیکا بتوانند محل دیگری را برای دفتر خود تهیه کنند در صورت تمایل هیئت مدیره ی سندیکا، می تواند میزبان جلسات این بخش از فعالین کارگری باشد.

  • -------------------------------
    شش نفر از بازداشت‏ شدگان روز جهانی كارگر در تهران آزاد شدند
    فعالان سنديکای شرکت واحد هم چنان در زندان اند

  • در تجمع سندیكای شركت واحد اتوبوسرانی كه در روز دوشنبه و همزمان با روز جهانی كارگر مقابل اداره مركزی شركت واحد برگزار شد، ۱۲ نفر از تجمع‏كنندگان به اتهام تجمع غیرقانونی بازداشت شدند كه شش نفر از این افراد به نام‏های كوهیار گودرزی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف، محمد قائم‏مقامی، دانشجوی فیزیك دانشگاه تهران، محمدرضا نوراللهی، مرتضی صفیلو، عبدالرضا طرازی و كامران رفیعی پس از یك روز بازداشت آزاد شدند اما هنوز شش نفر از اعضای این سندیكا به نام‏های ابراهیم مددی یعقوب سلیمی، عباس نژنب كودكی، محمود هژبری، هادی كبیری و غلامرضا غلام‏حسینی در بازداشت به سر می‏برند. پرونده این افراد در شعبه ۱۳ دادیاری ویژه دادسرای انقلاب تحت رسیدگی است.

  • -------------------------------

    در نامه ای به احمدی نژاد ، دبیركنفدراسيون جهانی اتحادیه های آزاد کارگری
    خواستار آزادی دستگيرشدگان اول ماه مه شد

  • ICFTU به شما یادآوری ميكند که ایران میبایستی حقوق برسمیت شناخته شده بین المللی را بعنوان یک عضو سازمان جهانی کار, آی ال او, مورد احترام قرار دهد، بخصوص در رابطه با اصول آزادى تشکل و داشتن حق قراردادهای دسته جمعی، و خاتمه بخشيدن به دستگيريها و سركوب خشن كارگران بخاطر مطالبات ابتدايي خود من يك بار ديگر از شما به قويترين صورت ممكن مى خواهم تا به مقامات قضايى و انتظامى كشور دستور لازمه را ابلاغ نماييد تا فورا آقاى منصور اسانلو و تمامى كارگران و دانشجويان دست گير شده در اول مه را آزاد نمايند٠

  • -------------------------------

    سنديکای شرکت واحد به عضويت (ITF) درآمد
  • همزمان با روز جهانی کارگر ، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به عضویت اتحادیه حمل و نقل بین المللی (ITF) پذیرفته شد . گفتنی است سندیکای شرکت واحد اولین نهاد صنفی است که به عضویت این نهاد بین المللی درآمده است .

  • -------------------------------

    كمیته پیگیری ایجاد تشكلهای آزاد كارگری
    تجمع كارگران شركت واحد توسط ماموران امنيتی به خشونت كشيده شد
  • اطلاعیه سندیكای كارگران شركت واحد توسط یكی از اعضای سندیكا قرائت گردید. عده ای از ماموران لباس شخصی در نقاط مختلف تجمع به صورت علنی و استتار شده اقدام به گرفتن فیلم و عكس از تجمع كردند . سپس ماموران اقدام به دستگیری یكی از افراد تجمع كننده كردند كه با دخالت حاضرین آزاد شد. بدنبال آن مامورین ضد شورش و امنیتی با خود رو های مختلف و موتورسیكلتهای كرسی قرمز رنگ به تعداد بسیارزیاد سر رسیدند و بی مقدمه به كارگران حمله كردند.
  • ----------------------------------
    با خواست آزادی اسانلو
    و آزادی تشکيل سنديکا
    اول ماه مه، روزجهانی کارگر را گرامی داريم!
  • اول ماه مه، روز نشان دادن همبستگی کارگری، روز دفاع از حقوق همه کارگران در هر گوشه از جهان و روز پاسداشت دستاوردهای جنبش کارگری در انسانی تر کردن جوامع بشری در سراسر جهان است. در چنین روزی کارگران کشور ما از حقوقی که طبق مقاوله نامه های بین المللی حقوق مسلم کارگران شناخته شده اند، هنوز محروم اتد. بخاطر خواست این حقوق بازداشت و زندانی می شوند. از کار اخراج می شوند و با تهدید خانواده و فرزندان خود وادرا به سکوت و می گردند.

  • چند خبر رسیده
    يورش به خانه حيات غيبی، تجمع در مفابل شرکت واحد و بازداشت فعالين سنديکا...
  • ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۶6 نفر از نیروهای انتظامی با همراهی یک سگ جستجو گر به منزل منصور حیات غیبی حمله ور شدند و تمام خانه را زیر و رو کردند.تعدادی کارت تبریک که به مناسبت اول ماه مه از طرف سندیکای شرکت واحد تهیه شده بودو در آن خواستار آزادی منصور اسا نلوشده بودندو نیز شکلاتهایی که به منظور پخش در مراسم روز کارگر خریداری شده بودند، را ضبط و با خود بردند. و از آن تاریخ تاکنون منزل آقای حیات غیبی تحت کنترل است و به همین دلیل ایشان تاکنون به منزل مراجعه نکرده اند. روز ۲ شنبه ۱۱ اردیبهشت حدود ۲۵۰ نفر از کارگران شرکت واحد و خانواده هاشان در مقابل دفتر مرکزی شرکت واحد تجمع کردند.بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای انتظامی این جمعیت را تحت محاصره داشتند،بطوریکه کارگران به مسخره می گفتند امروز روز پلیس است یا روز کارگر!!
    --------------------------------
    گزارشی ديگر از تجمع کارگران شرکت واحد تهران
    -------------------------------
    بازدشت کارگران و دانشجويان در تجمع مقابل شرکت واحد
  • تعدادی از فعالان سندیكا و رانندگان شركت واحد كه در تجمع امروز در برابر ساختمان مركزی شركت واحد شركت كرده بودند به همراه دستكم ۳ دانشجوی شركت كننده در تجمع بازداشت شدند. ترابیان از اعضای هیئت رییسه سندیكا اسامی افرادی كه بازداشتشان مسجل شده است را به شرح ذیل اعلام كرد: آقایان: فاضلی، عباس نجند كودكی، یعقوب سلیمی، محمود حژبری، غلامرضا غلامحسینی، غلامرضا میرزایی، حسن دهقان و غلامرضا خانی . همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیكا نیز بازداشت شده است ترابیان همچنین از بازداشت دست كم ۳ دانشجوی شركت كننده در این تجمع خبر داد كه اسامی این افراد هنوز مشخص نگردیده است.



  • به : تشکل های کارگری فرانسه
    زنده باد اول ماه روز همبستگی جهانی کارگران
  • ۱۳۱ روز از بازداشت منصور اسانلو دبیر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه می گذرد.با اعتراض به رزیم ضد کارگری جمهوری اسلامی ایران دررابطه با این بازداشت غیر قانونی ،از حقوق سندیکایی کارگران ایران دفاع کنیم.
  • با پشتیبانی از سندیکای شرکت واحد از حق تشکل و حق اعتصاب در ایران دفاع نمائیم.



  • ابراهیم مددی:
    داشتن سنديكا، حق قانونی كارگران است

  • یكی از ایرادات جدی كه در دوران بازداشت به ما می گرفتند و در اتهامات ما نیز هست، مصاحبه فعالان سندیكا با رادیوهای خارجی است. زمانی كه آقایان به روزنامه ها و خبرگزاری ها بخشنامه می كنند كه اخبار ما منتشر نشود و تمام راههای ارتباطی را بر ما می بندند ساختمان ما را در صنف خبازان پلمپ می كنند چگونه انتظار دارند كه ما از تریبونهای دیگری برای رساندن صدای مظلومیت خود استفاده نكنیم.


  • کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
    فراخوان تجمع کارگران شرکت واحد
    در مقابل اداره مرکزی شرکت واحد و توزیع کارت تبریک روز جهانی کارگر
  • بنا بر گزارشی از تهران، روز دوشنبه، یازده اردیبهشت برابر با اول ماه مه، روز جهانی کارگر، در ساعت ۳۰/۱۱ صبح کارگران شرکت واحد به مناسبت روزجهانی کارگر و اعتراض به وضعیت بلاتکلیف خود همراه با خانواده‌های‌شان در مقابل اداره مرکزی شرکت واحد تجمع خواهند کرد. در این تجمع تمامی رانندگان عضو سندیکای شرکت واحد که به دلیل اعتصاب از کار اخراج شده اند برای احقاق حقوق خود و آزادی منصور اسانلو، شرکت خواهند داشت.
  • ----------------------------------
    گزارشی از آخرین وضعیت رانندگان اعتصابی شرکت واحد
    ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در وضعيت بلاتکليفی

  • ابراهیم مددی نایب رییس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد که در آخرین روزهای اسفند ماه با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد ضمن اعلام این خبر گفت: حدود 180 تا 200 نفر از رانندگان شرکت واحد شرکت کننده در اعتصاب هنوز در حالت بلاتکلیفی به سر می برند. وی ادامه داد از این تعداد همانطور که قبلا هم اخباری منتشر شد یک لیست 43 نفره برای خاتمه خدمت به کارگزینی معرفی شده اند اما مسئولان شرکت واحد می خواهند در کارگزینی به گونه ای عمل کنند که اخراج این تعداد به صورت استعفا انجام شود.

  • آخرين اخبار
    از سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
  • کارگران اخراجی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ در مقابل دفتر مرکزی شرکت واحد تجمع نمودند و ضمن اعتراض به اخراج، خواستار بازگشت سریع به کار شدند.پس ازگذشت 4 ساعت با پادرمیانی و همآهنگی مقامات انتظامی حاضر در محل بالاخره احمدلو از طرف ریاست شرکت واحد در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد.کارگران اخراجی ضمن ابراز اعتراضات خود بطور صریح وواضح ، خواستار بازگشت سریع به کار و پرداخت دستمزدهای دوران بیکاری شدند.بدنبال این اعتراضات و گفتگو، احمد لو پذیرفت جلسه ای با نمایندگان کارگران حاضر روزیکشنبه ۳ اردیبهشت ماه برگزار کند و به مشکلات انان رسیدگی نماید.اما با دخالت یکی از ماموران حراست بنام طاهری این جلسه به سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه موکول شد.

  • ----------------------------------
    ادامه صفحات ويژه کارگران شرکت واحد