‍‍‍‍چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۷ - ۱۶ ژوئيه ۲۰۰۸

 

از اعتصاب کارگران لاستیک البرز حمایت کنیم

"اعتصاب کارگران لاستیک البرز وارد سومین روز خود شد"

 

کارگران لاستیک البرز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای شان از روز شنبه 22/4/1387 بار دیگر دست به اعتصاب زدند. این کارگران از اول سال 87 سومین بار است که دست به اعتصاب میزنند.

کارگران لاستیک البرز در حال حاضر مدت سه ماه است که دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند.

کارفرمای لاستیک البرز از پرداخت عیدی حدود چهارصد نفر و بن کارگری سال 86 تمامی کارگران این کارخانه نیز سرباز زده  و تا کنون از پرداخت وام به آنان از محل صندوق مالی حدود 700 نفر از کارگران که موجودی آن هر ماهه از حقوق کارگران کسر شده، خودداری نموده است. هر کدام از این کارگران در حال حاضر حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان  در این صندوق اندوخته دارند که قرار بود  هر ماهه به کارگرانی که نیاز پیدا میکنند از محل آن وام داده شود.

از سوی دیگر دیروز مورخه 23/4/1387 کارفرمای لاستیک البرز بخشی از مطالبات حدود چهارصد نفر از کارگران این کارخانه را پرداخت نمود و از آنان خواست تا بر سر کارهای خود باز گردند اما این کارگران اعلام کردند تا تمامی مطالبات همه کارگران تصفیه نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

کارگران لاستیک البرز امروز طی نامه ای اعلام نموده اند  چنانچه دستمزدهای آنان پرداخت نشود از طریق فروش کالاهای موجود در کارخانه دستمزدهای خود را تامین و برداشت خواهند کرد.

در حال حاضر مدت یکسال است با وجود بازار پر رونق لاستیک در ایران، کارفرمای لاستیک البرز بطور مرتب دستمزدهای کارگران خود را با تاخیر های تا پنج ماهه پرداخت میکند.

عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران لاستیک البرز،  چیزی جز یک دزدی آشکار از دستمزدهای زیر خط فقر آنان نیست و باید علاوه بر پرداخت فوری تمامی مطالبات کارگران این کارخانه، خسارتهای مادی و معنوی ناشی از  عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران نیز به  آنان پرداخت شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام حمایت قاطعانه از اعتصاب کارگران لاستیک سازی البرز خود را همدوش و همراه آنان در رسیدن به خواستهای شان میداند و بدینوسیله از تمامی کارگران و تشکلهای کارگری  میخواهد تا در راستای پایان دادن به مسئله عدم پرداخت بموقع دستمزدها، که زندگی میلیونها خانواده کارگری را بیش از پیش در تباهی فرو برده است،  به حمایت متحدانه از اعتصاب کارگران لاستیک البرز بر خیزند.

 

اتحادیه آزاد کارگران ایران 24/4/1387

ایمیل: k.ekhraji@gmail.com

فاکس: 02144514795