‍‍‍‍دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰ اوت ۲۰۰۸

تجمع مردم سنندج

 در اعتراض به صدور حکم اعدام  انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی

 

 

کمپبن توقف؛ سنندج: صبح امروز بیش از 300 نفر از مردم سنندج و اهالی روستای قوریچیا و خانواده ی انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی، در مقابل دادگستری شهر سنندج تجمع کردند و خواستار لغو حکم اعدام و آزادی این دو فعال کرد شدند. افراد شرکت کننده در این تجمع تصاویر انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی را به همراه داشته و در در پلاکاردهایی که حمل می کردند، خواستار آزادی این دو معلم و فعال فرهنگی کرد شدند.

 

همزمان دو نفر دیگر در روستای قوریچیا به نام های مسعود حسین پناهی فرزند محمد صدیق و فردین حسین پناهی فرزند محمد امین، که ساکن همین روستا بودند، از سوی نیروهای لباس شخصی و اطلاعاتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. گفته می شود بازداشت این دو تن با هدف ایجاد ترس و وحشت در منطقه و عدم اعتراض به احکام صادره برای انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی صورت گرفته است.

 

شایان ذکر است، انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی به اتهام محاربه از طریق ارتباط با یکی از احزاب اپوزیسیون کردی به اعدام محکوم شده اند. حکم اعدام این دو تن در یک پروسه ی خلاف عرف و غیر قانونی در کمتر از یک ماه توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان تائید شد. گفته می شود هیچ مدرک قانونی برای اثبات اتهام این دو تن در پرونده آنها وجود ندارد و تنها شهادت پنج تن از مزدوران محلی در پرونده ی آنها موجب صدور این حکم شده است.

 

پیشتر هم مردم روستای قوریچیا و شهرهای دهگلان و قروه، با امضای یک طومار خواستار آزادی انور حسین پناهی، شده بودند.