‍‍‍‍پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۳۱ ژوئيه ۲۰۰۸

به جرم فعالیت های مدنی،

ودود اسدی بازداشت شد

 

 ائلناز اردبیلی

ودود اسدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ۴ خرداد سال ۱۳۸۵ به همراه شورای مرکزی این انجمن توسط مامورین اطلاعات اردبیل دستگیر و بعد از مدتی به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل گشته بود . وی بعد از تحمل بیش از ۴۰ روز حبس توام با شکنجه آزاد گشت.


ودود اسدی علاوه بر فعالیت در انجمن ، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه دانشجویی "سحر" بود که این نشریه نیز بعد از انتشار چند شماره از سوی مسئولین دانشگاه آزاد اردبیل لغو امتیاز شد . لازم به ذکر است که فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل بعد از برگزاری مراسم "آنا دیلیم" بمناسبت بزرگداشت استاد شهریار و گفتمانهای سیاسی با دخالت مسئولین استانی با صدور حکم تعلیق از سوی هیات نظارت بر تشکلهای دانشجویی به حالت تعطیل در آمده بود که بعد از تحصن شورای مرکزی و دانشجویان این دانشگاه حکم صادره باطل و حکم دیگری مبنی بر ادامه فعالیت این انجمن صادر گشت .


ودود اسدی در طی دوران دانشجویی در اردبیل بارها از سوی مسئولین دانشگاه تهدید به اخراج شده بود که این تهدیدها بعد از انتقال وی به دانشگاه رشت نیز ادامه داشت. او عصر روز سه شنبه ۱ مرداد ۸۷ در منزل خود در شهر رشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است و هم اکنون تنها خبری که از وی در دست است نگهداری او در بند ۲۰۹ زندان اوین می باشد. ودود اسدی، دانشجوی زمين شناسی دانشگاه آزاد رشت است.


لازم بذکر است که دستگیری فعالین دانشجویی ، فرهنگی ، نویسندگان و ... در اردبیل طی روزها و ماههای گذشته شدت گرفته است بگونه ای که اردشیر کریمی خیاوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه خزر ، عسگر اکبرزاده دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل هر کدام با وثیقه ۳۰۰ میلیون ریال ، حسین حسینی دبیر سابق انجمن اسلامی آموزشکده رازی اردبیل با وثیقه ۱۰۰میلیون ریال ، وحید رادمهر دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل با وثیقه ۸۰ میلیون ریال ،بهروز علیزاده ،ودود سعادتی فعالین فرهنگی، رحیم غلامی روزنامه نگار،نویسنده نیز هر کدام با وثیقه ۳۰۰ میلیون ریال بعد از تحمل روزها بازداشت در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های روحی و جسمی شدند .