‍‍‍‍پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۳۱ ژوئيه ۲۰۰۸

جزئیات بیشتر از بازداشت سامان رسولپور

 

سامان رسول پور، روزنامه نگار و عضو هیات اجرایی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، صبح امروز بازداشت شد.

 

به گفته مادر وی، ساعت 7 صبح تعدادی از نیروهای لباس شخصی با در دست داشتن حکم جلب سامان رسول پور، وی را بازداشت نمودند. این افراد اقدام به تفتیش منزل و وسایل شخصی نامبرده نموده اند.

 

بعد از مراجعه ی پدر وی به ستاد خبری اطلاعات مهاباد، به وی گفته می شود که سامان به اتهام تبلیغ علیه نظام با انتشار گزارش و مصاحبه با خبرگزاری ها بازداشت شده است. شایان ذکر است محمد صدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با همین اتهام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد. به همین دلیل بازداشت سامان رسولپور باعث نگرانی هایی در میان فعالین حقوق بشر و خانواده ایشان شده است.

 

اما همزمان گمان این می رود که سامان به دلیل تجمع دیروز صبح مهاباد بازداشت شده باشد. در همین حال مادر ایشان اشاره کرد که روز گذشته سامان حتی برای یک لحظه هم از منزل خارج نشده بود. تجمع دیروز مهاباد در اعتراض به صدور حکم اعدام فعالین کرد صورت گرفت.

 

سامان رسول پور عضو هیات اجرایی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان می باشد. در همین حال این احتمال وجود دارد که بازداشت سامان رسول پور به دعوت از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان برای شرکت در مجمع عمومی نهادهای حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه در کوالالامپور، مربوط باشد. گفتنی است سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به همراه سازمان ادوار تحکیم و کانون مدافعان حقوق بشر برای شرکت در اجلاس سالانه نهادهای حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه در مالزی با حضور کشورهای حوزه آسیای میانه و جنوب شرق آسیا دعوت شده بود. امید بیگ زاده نماینده سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در این اجلاس می باشد.