‍‍‍‍سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۲ ژوئيه ۲۰۰۸

 

برای آزادی افشین شمس قهفرخی و تمامی زندانیان سیاسی

 

طبقه کارگر ایران در پیکار روزانۀ نابرابرش در مقابل نظام سرمایه، برای کسب حقوق پایمال شده خود، به­دست آوردن حداقل امکانات معیشتی و دفاع از دست­آوردهای تا کنونی­اش، در جهت سازمان­یابی و ایجاد تشکلات مستقل خود می­کوشد و در جریان این مبارزات، فعالین و رهبران خود را می­سازد، می­شناسد و به­­عرصه­ی مبارزه می­آورد. رژیم جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبگر­اش که وظیفه­ای جز دفاع از منافع طبقۀ انگلی سرمایه­داران ندارند، با توجه به نقش مؤثر فعالین و رهبران کارگری، با تمام توان مراقب هرنوع تحرک و فعالیت کارگران اند تا با دستگیری و زندان و شکنجه و تهدید آن­ها از بروز هرگونه "خطری" نسبت به منافع سرمایه­داران پیش­گیری کنند. از این­روست که فعالین کارگری دائم تحت نظر و در معرض خطر دستگیری بوده و هر روزه شاهد بازداشت برخی از آن­ها می­باشیم.

افشین شمس قهفرخی، یکی از این فعالین کارگری، عضو "کمیته همآهنگی برای کمک به ایجاد تشکلات کارگری" و همچنین عضو "انجمن کاریکاتوریست­های اصفهان" که از مدت­ها قبل مورد تهدید و آزار مأمورین رژیم بود، سرانجام به "جرم" همان فعالیت­ها در روز 13 تیرماه در محل کارش در شهرستان الیگودرز دستگیر شده و روانۀ زندان دستگرد اصفهان می­شود. قداره­بندان رژیم سپس خانۀ پدری او را "بازرسی" کرده و تمام دست­نوشته­ها و مدارک و وسائل شخصی­اش را مصادره می­کنند تا شاید به استناد آن­ها طبق معمول برای افشین نیز پرونده­سازی کرده و به مجازات­های سنگینی محکوم­اش کنند.

غلامرضا غلامحسینی، عضو سندیکا و کارگر تعلیقی شرکت واحد نیز صرفاً به خاطر این­که قصد داشت با شهردار و مدیر عامل شرکت واحد برای بازگشت­اش به­کار گفتگو کند دستگیر می­شود و پس از چندین روز بی­خبری از او سرانجام آزادی موقت­اش را مشروط به تأمین یک وثیقۀ سنگین 150 میلیون تومانی (برای یک کارگر اخراجی و بی­کار!) می­کنند.

ما ضمن محکوم کردن این پیگردهای ضد کارگری و تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب و متوقف کردن حرکت رو به رشد جنبش کارگری، می­کوشیم تا همراه و همصدا با تمامی مبارزین داخل کشور و نیروهای مترقی و آزادی­خواه بین­المللی، به آزادی فوری و بدون قید و شرط افشین شمس قهفرخی، غلامرضا غلامحسینی، منصور اسالو و تمامی فعالین کارگری، زنان، دانشجوئی، ملیت­ها و دیگر اقلیت­ها یاری رسانیم.

جولای 2008

 

اسامی کمیته­ها؛

 - کمیته همبستگی با کارگران ایراناسترالیا  - kargar_labour@yahoo.com

 - کمیته حمایت از کارگران ایرانتورنتو کانادا    info@ workers.iran.org  

– کمیته دفاع از کارگران ایراننروژ     ghol1@hotmail.com

 - جمعی از کارگران پیشرو تبعیدی- سوئیس            Kargar1357@hotmail.com 

-  همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایرانفرانسهsstiran@yahoo.fr

 - کانون همبستگی با کارگران ایرانکلن  - info_kargari@yahoo.de

 - کانون همبستگی با کارگران ایرانفرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de

 - کانون همبستگی با جنبش کارگری ایرانهانوفر kanon.hannover@yahoo.de

 - کمیته همبستگی با کارگران در ایرانهامبورگ  -  komitehamburg@yahoo.de

 - کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد  - isask@comhem.se

 - گروه همبستگی با جنبش کارگری– برلین - berlin_kargari@gmx.de

 - کانون همبستگی با کارگران ایرانگوتنبرگ - سوئد kanounhambastegi@gmail.com

 - انجمن کارگری جمال چراغ ویسی  - ankjch@yahoo.co.uk