جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸ مه ۲۰۰۷

قتل فجیع دختر ۱۲ ساله بلوچ به دست نیروهای انتظامی

 

قتل فجیع دختر ۱۲ ساله بلوچ به دست نیروهای انتظامی  محکوم می کنیم

 

بار دیگر مامورین نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی مرتكب جنایتی هولناك در بلوچستان شدند. اینبار یك دختر 12 ساله بلوچ به نام رویا سارانی  كه از محل امتحانات برای مدرسه راهنمایی عازم منزلش بود توسط رگبار گلوله های عمدی و ناجوانمردانه مامورین انتظامی در مقابل منزلش بطرز فجیعی كشته شد.

 

عصر روز چهارشنبه 26 اردیبهشت، مامورین انتظامی رژیم در زاهدان كه جهت تیراندازی به سوی بلوچها "تام الااختیار" هستند، به تعقیب یك خودرو پژوء كه توسط یك جوان بلوچ بنام الیاس سارانی فاقد گواهینامه رانندگی می پردازنند. از آنجایی كه مامورین از هویت قومی ( بلوچ یا غیر بلوچ) سرنشینان خودرو آگاهی نداشتند، از تیراندازی و برخورد خشن پرهیز می كنند.  راننده جوان پس از رسیدن به محل سكونت خود در بلوار برق زاهدان از خودرو پیاده شده و تسلیم می شود. افسر نیروی انتظامی بنام كشتگر پس از آنكه مطمئن می شود  راننده خاطی و سرنشینان خودرو بلوچ هستند، بلافاصله بسوی خواهر نوجوان راننده تیراندازی كرده و و رویای 12 ساله را با رگبار مسلسل به قتل می رساند.  همراهان افسر نیروهای انتظامی از تیراندازی بیشتر او جلوگیری بعمل آورده و سپس همگی سوار ماشین گشت خود شده و صحنه جنایت را در مقابل چشمان وحشت زده شاهدان عینی، ترك می كنند.  نیروهای انتظامی نیز بلافاصله با ارسال جرثقیل، صحنه جنایت را پاكسازی كرده و با مردم معترض بطرز خشن برخورد می كنند.

 

از هموطنان درخواست می كنیم همانگونه كه در مقابل جیغ و فریاد یك دختر جوان تهرانی كه مامورین انتظامی قصد داشتند او را بزور و بدلیل "بد حجابی"  سوار ماشین بكنند، سكوت اختیار نكردند، در مقابل این جنایت ضد بشری كه با خونسردی و قساوت كامل صودت گرفته است، سكوت نكنند، و سیاست اطلاعاتی امنیتی رژیم در بلوچستان را كه "اجازه تیر" را به تمام مامورین خود داده است را محكوم كنیم.

 

جبهه متحد بلوچستان ایران

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1386