يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۳ فوريه ۲۰۰۸

قدرت کسرائیان هم درگذشت

 

با خبر شدیم که قدرت کسرائیان عکاس برجسته کشورمان پس از چند سال بیماری لاعاج " ام، اس" صبح روز جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ در بیمارستان ایران مهر تهران درگذشت. قدرت با روی کار آمدن جمهوری اسلامی همچون دهها هزار معلم زحمتکش دیگر از کار برکنار و مجبور به ترک زادگاهش شد. او در رشته عکاسی بدان اندازه پیش رفت که کتاب عکسی از کوههای ایران منتشر نمود. نصراله کسرائیان برادر قدرت در مقدمه ای بر این کتاب، در معرفی اش چنین گفته است:

"ما بیش از ده سال است که با هم کار می کنیم و او در این مدت چنان کمک هائی به من کرده است که گمان ندارم قادر به جبران آنها باشم. شاید عده ای بگویند، دو برادر با یکدیگر و به هزینه ما تعارف تکه پاره می کنند! اما واقعیت آن است که این داستان برادر های کوچکتر که در سایه می مانند، همچنان که همسران، در جامعه ما داستانی است که گاه دردناک هم می شود. اما خوشبختانه او نگذاشت که چنین شود. او به شهادت همه آنان که می شناسندش خودش بود تا امروز هم... قدرت نه کوهنورد بود ونه عکاس، که شد. او در سایه چنان رشد کرد که در آفتاب. او شش سال تمام، کوه ها را زیر پا گذاشت و سر انجام کتاب خودش را نوشت"

ما درگذشت قدرت را به خانواده هنرمند او به ویژه دو یار عزیزمان حجت و سیروس تسلیت گفته خود را در این درد و اندوه شریک می دانیم.

 

 مقصود کاسبی، ملیحه فرهنگ، شهرزاد چگنی، ثریا علیمحمدی، ناهید جعفرپور، رضا ساکی، ذبیح موسوی، حماد شیبانی، فرهمند رکنی، ایراندخت انصاری، منصور انصاری، احمد آزاد، احمد اسکندانی، مریم اسکندانی، علی جلال، ناصر رحیم خانی، پرویز نویدی، ژینوس پزشکی، محمود بهنام، فرزانه عظیمی، مسعود فتحی، فخری زرشگه ای، محمد اعظمی، نسرین سلمان مظفر، رئوف کعبی، رحمان ساکی، خاطره معینی، داریوش فریدونی، بهروز خسروی، مهدی علوی، جلیل مبشری، حیدر تبریزی، بهمن امینی، هایده قهرمانی، رضا اکرمی، جمشید مهر، اکرم کوهساری، مصطفی مدنی، مهدی اخوان، اسفندیار جاوید، مسعود فراز، مهران اعظمی، علی شمس