گزارش کمپین برای نجات جان کبرا از تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل

می خواهیم زنده بمانیم

 

روز دوم مهر ماه طبق قرار قبلی تعدادی از خانواده های محکومین به اعدام که درخواست ملاقات با مسئولین سازمان ملل را داشتند مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران تجمع کردند . نیروهای انتظامی از ساعاتی قبل برای جلوگیری از تجمع خانواده ها و جمعیت معترض از ساعت ها قبل در مقابل دفتر سازمان ملل و خیابان های اطراف مستقر شده بودند .علیرغم حضور نیروی انتظامی جمعی از خانواده محکومین موفق شدند به داخل ساختمان UN  وارد شوند و با نمایندگان سازمان ملل مذاکره کنند .همچنین موفق شدند قطعنامه ای با خواست لغو حکم اعدام و آزادی فوری عزیزانشان را به آنها برسانند . از طرفی این قطعنامه نیز برای این نمایندگی و تعداد زیادی از نمایندگی های  UN فاکس شده است.نیروهای انتظامی در همان ساعات اولیه تجمع تعدادی از افرادی که در این تجمع شرکت کرده بودند را دستگیر کردند .

تلاش برای لغو اعدام کبرا و نازنین و فاطمه و شهلا را با قاطعیت ادامه میدهیم. ما میتوانیم و باید عزیزانمان را از چنگال این بیرحمان و از کابوس طناب دار نجات دهیم. ما عزیزانمان را میخواهیم. آنها میخواهند زنده بمانند. قلب مردم با ما است. انسانیت در ایران و در همه جا در کنار ما است. از همه کسانی که خود را به محل دفتر سازمان ملل رساندند، از همه کسانی که با نامه و فاکس و امضای قطعنامه و خبررسانی به ما کمک کردند، عمیقا قدردانی میکنیم و میخواهیم که همچنان در کنار ما باشند.

 

کمپین برای نجات جان کبرا

www.save-kobra.blogfa.com

campagne.kobra@gmail.com

 

عصر یکشنبه دوم مهرماه 1385

 

برخورد با تجمع مقابل سازمان ملل

     آفتاب: در جریان تجمع تعدادی از زنان و خانواده‌ها در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران 11 نفر بازداشت شدند. این تجمع به دعوت خانواده های «کبری رحمانپور»، «نازنین فاتحی» و «فاطمه حقیقت پژوه» برگزار شده بود که هرسه تن به اعدام محکوم شده‌اند.

سرهنگ تورنگ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگار آفتاب اعلام کرد که برخورد نیروی انتظامی به دلیل بوجود آمدن ترافیک در منطقه و متفرق کردن افراد بوده است. انتظار می‌رود بازداشت شدگان چند ساعت بعد آزاد شوند.

 

اعتراض به حکم اعدام کبری رحمانپور؛

۳۰ نفر از تجمع كنندگان مقابل دفتر سازمان ملل، بازداشت شدند

ایلنا: تعدادی از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر و همچنین فعالان دانشجویی با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران به حكم اعدام كبری رحمانپور اعتراض كردند و در پی این اعتراض حدود سی نفر از آنان بازداشت شدند.

"امین قلعه‌‏ای"، عضو هیات نظارت بر انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان كه خود نیز یكی از شركت كنندگان در این تجمع بود، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا، گفت:‌‏ این افراد بعد ازظهر روز یكشنبه با حضور در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران به حكم اعدام كبری رحمانپور اعتراض كردند كه با برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو شدند و حدود سی نفر از آنها بازداشت شدند.

 

 در تجمع دیروز مقابل سازمان ملل هیچ فردی دستگیر نشده است

خبرگزاری فارس: هیچ فردی در تجمع غیر قانونی دیروز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران كه در اعتراض به حكم اعدام كبری رحمانپور برگزار شد، دستگیر نشده است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، روز گذشته تعدادی از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر و همچنین فعالان دانشجویی با تجمع غیرقانونی و بدون مجوز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران به حكم اعدام كبری رحمانپور اعتراض كردند.

در این تجمع خانواده تعدادی از زنان محكوم به قصاص از جمله شهلا جاهد و فاطمه حقیقت پژوه نیز حضور داشتند كه تعدادی از آنها موفق به دیدار با مسوولان UN شدند.

ماموران پلیس پس از اطلاع از این تجمع وارد عمل شده و اقدام به متفرق كردن تجمع كنندگان كردند.

در حالی كه یكی از تجمع كنندگان در مصاحبه ای از بازداشت 30 نفر از سوی پلیس در این تجمع خبر داده بود، محمد تورنگ رییس مركز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ با تكذیب این خبر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: تجمع كنندگان برای این كار خود مجوزی دریافت نكرده بودند به همین خاطر به دلیل اخلال در نظم عمومی، نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خود عمل كرد و با رعایت اخلاق و ادب از تجمع كنندگان خواست محل را ترك كنند.

وی تاكید كرد: در این تجمع هیچ فردی دستگیر نشد و اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت تعدادی از تجمع كنندگان كذب است.

كبری رحمانپور به اتهام قتل مادر شوهر خود به قصاص محكوم شده بود كه با تایید حكم قصاص او از سوی دیوان عالی كشور زن جوان در یك قدمی چوبه دار قرار گرفته است.