قطعنامه تجمع روز جهانی زن در تهران:

خواهان حکومتی دمکراتیک و سکولار هستیم

 

ادوار نیوز : قطعنامه تجمع روز جهانی زن كه قرار است 17 اسفند در پارك لاله تهران برگزار شود از سوی «انجمن دفاع از حقوق زنان در ایران » به ادوار نیوز ارسال شده است كه متن كامل آن را در ادامه می خوانید :

 

آن كس كه در خود پیروز شد

خصم را مغلوب خواهد كرد!

 

زنان و جوانان ایران زمین

 

روز 8 مارس فرا رسید ، روزی كه زنان سراسر دنیا آنرا به عنوان روز كسب آزادی برای زنان جهان ، گرامی میدارند . در این روز در كشورهای مختلف ، به زنان هدیه داده میشود و به آنان تبریك میگویند و این روز را به جشن ملی تبدیل میكنند و زنان را ، بخاطر استقامت و فعالیت هر چه بیشتر می ستایند.

همانطور كه امسال شاهد بودید در سراسر جهان زنان در حال به دست گرفتن قدرت سیاسی و اجتماعی هستند. زنان به دلیل پتانسیل و انرژی های متكاثف میتوانند ، با صلابت و پایداری ، اهرمهای سیاسی و مدیریت جامعه را به دست گرفته و راه پیشرفت را برای جوانان و كودكان و همه آحاد مردم در كنار خویش، هموار كنند. و در حال حاضر دنیا به این حقیقت چشم گشوده است كه زنان، پیام آوران آینده ای روشن برای ملت خویش میباشند. و در جوامع پیشرفته بكارگیری بهترین مدیریتها به وسیله زنان اعمال میگردد . حال دیگر جهانیان راه و رسم پیشرفت اقتصادی - اجتماعی و سیاسی را در بكارگیری پتانسیل زنان جستجو میكنند.

درست در نقطه مقابل این نگرش در دنیای متمدن ، كشور اسیر ما ایران قرار گرفته است . اكنون حاكمان وقت ، زنان را به مثابه اسرا و غنائم جنگی مینگرند . طوری كه به راحتی نوامیس و دختركان معصوم ما را در بازارهای حاشیه خلیج به فروش میرسانند و یا آنان را در خانه یی كه دستان كارگزاران نظام پشت آن پنهان شده، به بردگی جنسی وا میدارند .

در نظام ولایت فقیه قانونی تصویب شده، كه بنا بر آن ، كودكانی كه در رابطه های نامشروع و ازدواج موقت بوجود آمده اند ، پدر هیچ مسئولیتی در مقابل آنان نخواهد داشت! و اكنون اغلب این كودكان شناسنامه ندارند. آری در چنین نظامی انسانها و بطور خاص زنان و كودكان، به مثابه ابزاری برای حاكمان وقت محسوب شده و از مینیمم حقوق انسانی برخورد نیستند! در اینجاست كه مردسالاری آنهم به عریانترین و خشن ترین شكل ممكن خودنمایی میكند و نظام حاكم آنرا ترویج می نماید . و مردان را صاحبان روح و جسم زنان و كودكانشان قلمداد میكنند. در حالی كه خداوند انسانها را برابر آفریده و همانطور كه در قرآن نیز آمده : بین زن و مرد فرقی نیست بجز در اراده و ایمانهایشان. پس خون و نفس آنان هم برابر است و تعلق به جنس مخالف ندارد.

در همین راستا میتوان این تبعیض جنسی را در تمامی زمینه ها به چشم دید ، از حق حضانت فرزندان ، تا حق آزادی پوشش ، و از حق كارمساوی در برابر حقوق مساوی با مردان ، تا حق طلاق و ....

بنابراین این دستگاه و نگرش زن ستیزانه را نمیتوان تغییر داد الا اینكه نظام حاكم بر آن تغییر كند.

ما در اینجا اعلام میداریم كه :

 

۱. ما زنان ایران زمین خواستار برقراری حكومتی منبعث از آرا آزاد مردم ایران هستیم با حكومتی دمكراتیك و سكولار.

 

۲. ما خواستار حقوق مساوی در همه پهنه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی با مردان هستیم.

 

۳. ما خواستار لغو كلیه مجازاتهای وحشیانه علیه زنان ایرانی ، از جمله سنگسار ، اعدام و شلاق هستیم.

 

۴. ما خواستار به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب كردن و انتخاب شدن ، حق انتخاب آزادی پوشش ، حق انتخاب آزاد شغل و حق طلاق و ... هستیم.

 

۵. ما خواستار جامعه ای صلح جو و عاری از سلاح اتمی می باشیم.

 

آزادی جامعه = آزادی زنان

 

د رجامه شیخ گشت پنهان شیطان

تا بلکه بگیرد انتقام از انسان

درجامه هرشیخ ببین شیطانی

هشدار ! که بس گرگ شود چوپانی

چون چشم ببندی به حقایق بینی

درآتش مکر سوخته، خلقانی!