کمیته بین المللی علیه اعدام

حجت زمانی اعدام شد!

 

 

یک هفته از ناپدید شدن حجت زمانی گذشت و نگرانیهای خانواده او ، دوستان و هم زندانیان او، نگرانی نهادهای متعدد مدافع حقوق انسانی و نگرانیهای همه ما ، با این خبر دردناک پاسخ گرفت. رژیم جنایت اسلامی یکبار دیگر یک فعال سیاسی، و یک مخالف خود را ددمنشانه به قتل رساند. او را به قتل رساند، تا چند صباحی دیگر به عمر ننگین خود بیافزاید، او را به قتل رساند، تا مشتی آخوند و جانی و اراذل و اوباش در حکومت بمانند.

این جنایت با موجی از نفرت و انزجار در سطح بین المللی و در ایران مواجه خواهد شد.

حجت زمانی ، پنجمین قربانی خانواده زمانی، در طول چند سال اخیر است. دو برادر و دو خواهر او نیز به دست حکومت اسلامی و یا در جریان فعالیت علیه حکومت به قتل رسیده اند.

اینرا در سراسر دنیا باید اعلام کرد، باید این جنایت را به گوش جهانیان رساند و اعلام کرد که حکومت جنایتکاران در ایران را باید سرنگون کرد. حکومتی که بر دریای نفرت و انزجار میلیونها نفر مردم ایران نشسته و فقط با زندان و شکنجه و اعدام سرپا مانده است.

دیر نیست روزی که جانیان فاشیست اسلامی را به نیروی مردم معترض به زیر کشیده و یاد عزیز همه کسانیکه در راه دفاع از حقوق انسانی کشته شده اند، را گرامی بداریم.

حجت زمانی فعال سیاسی و از فعالین سازمان مجاهدین خلق ایران بود. او در سال ۲۰۰۲ دستگیر و به چهار بار اعدام محکوم شد. او درزندان حکومت نیز با دادن اطلاعیه و اعلام موضع در مورد مسائل سیاسی ، فعالیت خود را به پیش میبرد.

از حدود ۱۰ روز پیش حجت در زندان ناپدید شده و عدم حضور وی در بین هم بندان و بقیه فعالین سیاسی محکوم به اعدام موجی از نگرانی را دامن زده بود.

 

چهارشنبه ۱۵ فوریه، اخبار حاکی از اعلام رسمی اجرای حکم اعدام حجت زمانی و دادن این خبر به خانواده او است. پخش این خبر، بر نگرانی کسانی همچون سعید ماسوری، خالد هردانی، شهرام پور منصوری و فرهنگ پور منصوری و کسانیکه به اعدام محکوم شده اند، افزوده است. بویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده بود که اگر پرونده هسته ای حکومت اسلامی به شورای امنیت برود، بلافاصله این محکومین به اعدام را ، به قتل خواهد رساند.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام ، مراتب انزجار عمیق خود را از این جنایت بیشرمانه حکومت اسلامی اعلام میکند. ما به خانواده حجت زمانی صمیمانه تسلیت میگوئیم و خود را در این روزهای سخت و دردناک در کنار آنها میدانیم.

ما یکبار دیگر به نهادهای مدافع حقوق انسانی و به همه مردم در ایران ودر سطح بین المللی، فراخوان اعلام اعتراض سراسری و بین المللی به احکام اعدام و احکام اعدام فعالین سیاسی، را داده و خواهان دامن زدن به یک کارزار متحدانه بین المللی بر علیه نقض وحشیانه حقوق انسانی در ایران هستیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۵ فوریه ۲۰۰۶

تلفن تماس: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

minaahadi@aol.com

http://www.adpi.net/