اطلاعیه ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه در مورد

حمایت های بین المللی کارگران جهان

 

با درود به کلیه ی کارگران عضو اتحادیه های کارگری جهان که در دفاع از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه در روز 15 فوریه 2006 در سراسر جهان اعلام همبستگی کردند و صدای اعتراض خود علیه اقدامات ضد سندیکایی در ایران را به گوش مسوولان جمهوری اسلامی ایران رساندند.

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تحقق سه خواسته اصلی خود را که عبارتند از:

  1. به رسمیت شناختن سندیکا از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران
  2. آزادی بدون قید و شرط کلیه ی فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد
  3. پذیرش قرارداد دسته جمعی

از مهم ترین بخش مطالبات انباشته شده ی خود می داند.

مسوولان جمهوری اسلامی ایران پس از دستگیری  و بازداشت کارگران و فعالان سندیکایی، اعلام کرده اند که در صورت امضای تعهد مبنی بر عدم فعالیت سندیکایی- اتحادیه ای آزاد خواهند شد. مسوولان امنیتی اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی علی رغم پذیرش مقاوله نامه های بین المللی فعلا مصلحت نمی داند که در ایران سندیکا تشکیل شود و چنانچه کسی اقدام به فعالیت سندیکایی کند مخالف نظام جمهوری اسلامی شناخته و محاکمه خواهد شد.

علی رغم تعهدات اجباری، اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه اقدام خود در بر پایی سندیکا و ادامه ی فعالیت سندیکایی را حق قانونی خود و منطبق با مقاوله نامه های 87 و 98 سارمان جهانی کار و همچنین اصل 26 قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران می دانند و بدین وسیله از همه ی اتحادیه های کارگری جهان طلب می کنیم در دفاع و حمایت از این حقوق، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه را یاری رسانند.

ما تحقق حقوق سندیکایی خود را در به رسمیت شناختن این حقوق از طریق اصلاح قانون کار جمهوری اسلامی ایران، منطبق بر مقاوله نامه های 87 و 98 سازمان جهانی کار می دانیم و به این وسیله از مجامع بین المللی و اتحادیه های کارگری جهان می خواهیم از دولت و وزیر کار جمهوری اسلامی ایران بخواهند نسبت به این امر اقداماتی جدی به عمل آورند.

 

زنده باد همبستگی همه ی کارگران جهان 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه

16/2/2006 (27/11/1384)