جمعه ۲۶ تير ۱۳۸۳ - ۱۶ ژانويه ۲۰۰۴

دبير کميسيون زنان جبهه مشارکت :

خواستار سهم بيشتر زنان برای قرار گرفتن در جايگاههای شايسته در حزب هستيم

سعی خواهيم کرد تعداد بيشتری از زنان شايسته حزب در کميته ها , در دفتر سياسی و در شورای مرکزی نقش ايفا کنند.

 

 

دبير کميسيون زنان جبهه مشارکت ايرانی اسلامی گفت: زنان جبهه مشارکت, خواستار ارتقاء جايگاه در حزب و تشکيل شاخه زنان هستند.

فاطمه راکعی در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا", با بيان اينکه شورای مرکزی جبهه مشارکت بايد درباره تشکيل شاخه زنان تصميم گيری کند، تصريح کرد: خواستار سهم بيشتر زنان برای قرار گرفتن در جايگاههای شايسته در حزب هستيم , سعی خواهيم کرد تعداد بيشتری از زنان شايسته حزب در کميته ها , در دفتر سياسی و در شورای مرکزی نقش ايفا کنند.

وی با بيان اينکه در سطح جبهه مشارکت شايستگی زنان پذيرفته شده است گفت : خواستار اين هستيم که در بيانيه کنگره بهای لازم به مساله زنان داده شود .

فاطمه راکعی در مورد فعاليتهای کميسيون زنان جبهه مشارکت گفت: بر اساس منشور زنان که مدتها در اين کميسيون مورد بررسی قرار گرفته است؛ برنامه عملی خود را تهيه می کنيم .

وی افزود : يکی از اين مسائل بررسی و پژوهش شاخص های خانواده مدرن و متعادل است که بر اساس سنت های اصل ايران و منطق يا حقوق بشر شکل گيرد .

راکعی در ادامه گفت: اخيرا کميسيون زنان نشستی با زنان عضو جبهه مشارکت سراسر کشور داشته است که در آن زنان توضيحات, ايده ها و خواسته های خود را مطرح کردند.

عضو فراکسيون زنان مجلس ششم با بيان اينکه طرحهايی مثل ارث , حمايت از زنان سرپرست خانواده , طرح حل اختلافات خانوادگی و شورای عالی خانواده از طرحهايی هستند که در مجلس ششم مورد کارشناسی قرار گرفته است و تصميم نهايی را مجلس هفتم بايد در مورد آنها بگيرد، اظهار داشت: هر چند نمايندگان زن مجلس ششم فرصت رسيدگی به آنها را نداشت و بايد در مجلس هفتم مورد بررسی قرار گيرد، اميدواريم به خاطر مساله زنان و جدا از اختلافات سياسی, امکان اين همکاری به وجود آيد .