جمعه ۲۶ تير ۱۳۸۳ - ۱۶ ژانويه ۲۰۰۴

بازداشت گسترده دختران توسط پليس

بسياری از اين دختران در مدت بازداشت بيست و چهار ساعته خود از تماس تلفنی با منزل محروم هستند

 

رويداد: گزارشهای دريافتی «رويداد» از سطح شهر تهران، حکايت از آغاز برخوردهای گسترده نيروی انتظامی با زنان و دختران جوان دارد.

بنابر اين اخبار، طی روزهای اخير پاترولهای متعلق به نيروی انتظامی در برخی ميادين اصلی تهران از جمله ميدان ونک که از محلهای تجمع دختران و پسران میباشد، مستقر شدهاند و دخترانی را که شلوارهای کوتاه به پا دارند دستگير میکنند.

خبرنگار «رويداد» در اين باره روز پنجشنبه بيست و پنج تيرماه مطلع شد که دختران بازداشتی پس از تشکيل پرونده، به مدت بيست و چهار ساعت دربازداشتگاههای نيروی انتظامی نگه داشته میشوند بدون آنکه بسياری از آنها امکان تماس تلفنی با منزل و خانواده خود را داشته باشد.

پيش از اين، برخی سايتهای اينترنتی از مشهد گزارش داده بودند که به دخترانی که شلوار کوتاه میپوشند، شلاق زده میشود.

همچنين، گزارشهايی از مراجعه گسترده مأموران به مغازههای فروش مانتو در تهران دريافت شده است. در اين مراجعات از مغازهداران خواسته شده تا ويترينهای خود را از شلوار و مانتوهای کوتاه و لباسهای شب زنانه خالی کنند. در برخی پاساژها نيز، از ورود دخترانی که «بدحجاب» خوانده میشوند، جلوگيری میشود.

گفتنی است اقدامات نيروی انتظامی در پی فشارهای مجلس هفتم و زمينهسازیهای جريان انصار حزبالله شدت گرفته است. هفته گذشته نشريه «يالثارات الحسين» ارگان انصار دستورالعملی را خطاب به سردار «محمد باقر قاليباف» فرمانده نيروی انتظامی منتشر کرد که در آن برخورد با ماشينهای عروس، مانتو فروشیها، ابطال گواهينامه رانندگان زن بدحجاب و عدم صدورگذرنامه دختران دارای سوءسابقه درخواست شده بود که تاکنون بخش مربوط به برخورد با مانتوفروشیها به مرحله اجرا درآمده است.