سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۳ - ۳ اوت ۲۰۰۴

فريده ماشينی :

بيش از ۵۰ درصد دختران از جنسيت خود ناراضی هستند که اين مساله میتواند به ناهنجاريهای اجتماعی منجر شود

 

امروز - شيوع پديده همسرآزاری در کشور بيش از ۴۱ درصد است که اين رقم تقريبا با کشورهای غربی برابری میکند.

فريده ماشينی مشاور دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نتايج يک تحقيق انجام شده در کشور نشان میدهد بيش از ۶۷ درصد کودکان مورد تحقيق مورد آزار شديد روانی قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از آنها آزارهای جسمی را نيز متحمل شدهاند.

وی تصريح کرد: متاسفانه مساله فرار دختران به مسألهای سرگرمکننده تبديل شده در حاليکه بر اساس تحقيقات انجام شده بيش از ۶۰ درصد دختران فراری علت فرار خود را تعصب بيش از حد اعضای خانواده از جمله پدر و برادر عنوان کردهاند.

وی در ادامه با بيان اين که شايعترين نوع خشونت در کشور زنآزاری و کودکآزاری است خاطرنشان کرد: موضوع قاچاق دختران امروزه يک مساله مهم و قابل توجه است؛ زيرا روزانه چندين دختر از مرزهای جنوب کشور و يا پاکستان و افغانستان خارج میشوند و به محض مطرح شدن اخبار آن، گوينده خبر متهم میشود؛ در حاليکه ميزان قاچاق زنان و دختران از مرزهای کشور قابل تامل است.

کارشناس دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش تاکيد کرد: بر اساس تحقيق انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بيش از ۵۰ درصد دختران از جنسيت خود ناراضی هستند که اين مساله میتواند به ناهنجاريهای اجتماعی منجر شود.

وی تصريح کرد: تا زمانی که خشونت را يک بحران تلقی نکرده و برای حل آن بسيج همگانی نشود، هيچ کار مفيدی برای از ميان بردن آن نمیتوان انجام داد.

مشاور دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پايان خاطرنشان کرد: زنان بزرگترين قربانيان خشونت در دنيا هستند و خشونت عليه زنان شايعترين فرم خشونت در تمامی جوامع و مرزهای جغرافيايی است.