سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۳ – ۱۳ آوريل ٢٠٠۴

تقدير رييس  قوه ی قضاييه از

سعيد مرتضوی به عنوان مدير نمونه کشور

سعيد مرتضوی پس از دريافت عنوان مدير نمونهی کشوری:

دادسرای تهران به بيش از ۹۰ درصد پروندههای وارده رسيدگی کرده است

 

 

رييس دادگستری استان تهران امروز لوح تقدير رييس قوهی قضاييه را به همراه چند سکه بهار آزادی به سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدير نمونهی کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در جلسهی امروز شورای معاونان دادگستری کل استان تهران از ۲۴ نفر از قضات و ۳۶ نفر از کارمندان نمونهی دستگاه قضايی با لوح تقدير و چند سکه بهار آزادی تقدير و تشکر شد.

در اين مراسم حجتالاسلام عليزاده، رييس دادگستری تهران لوح تقدير آيتالله هاشمی شاهرودی را به سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اهدا کرد.

در متن اين تقديرنامه آمده است:

 

«جناب آقای سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران؛

در سال نهضت خدمترسانی به مردم از زحمات و تلاش ارزندهی جنابعالی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه و اعتدال دستگاه قضايی تشکر کرده و کسب عنوان مدير نمونهی کشور را در اولين جشنوارهی شهيد بهشتی قوهی قضاييه برازنده میدانم و از خداوند متعال موفقيت روزافزون شما را در تمام مراحل زندگی خواهانم.

سيد محمود هاشمی شاهرودی»

به گزارش ايسنا عليزاده پس از قرائت اين تقديرنامه تصريح کرد: هرچه در اين راه بيشتر بکوشيد، همهی سود آن به نظام برمیگردد.

رييس کل دادگستری تهران در اين مراسم با نقد عملکرد گذشته دادگستری استان تهران و نيز با اشاره به زحمات طاقت فرسايی که در سال ۸۲ در راستای اجرای دادسراها صورت گرفته، گفت: مقام معظم رهبری سال ۸۳ را سال پاسخگويی مسؤولان سه قوه ناميدهاند. در همين راستا گروهی در دادگستری کل استان تهران تشکيل شده و مشغول يافتن راهکارهای لازم برای پاسخگويی هر چه بهتر به مردم هستند.

وی ادامه داد: هرگاه مردم از عملکرد قوهی قضاييه و دادگستری راضی باشند ما توانستهايم پاسخگوی منطقی نيازهای آنان باشيم.

وی همچنين از کليه مديران حاضر در جلسه خواست تا پيشنهادات خود را در اين راستا به سمع و نظر حوزه مديريت دادگستری برسانند تا از اين طريق در سال جاری بتوان تا آنجا که ممکن است مردم را به حقوق خود رساند.

بنا به اين گزارش ۲۴ قاضی نمونه معرفیشدهی امروز، در جشنواره شهيد بهشتی که در هفته قوهی قضاييه يعنی تيرماه سال ۸۲ برگزار شده بود، به عنوان قاضی نمونه انتخاب شده بودند.

همچنين ۳۶ کارمند معرفیشده امروز، در جشنواره شهيد رجايی که در هفتهی دولت برگزار شده بود در سطح ملی، عنوان کارمند نمونه را کسب کرده بودند.

 

سعيد مرتضوی پس از دريافت عنوان مدير نمونهی کشوری:

دادسرای تهران به بيش از ۹۰ درصد پروندههای وارده رسيدگی کرده است

دادستان تهران اعلام کرد که دادسرای تهران موفق شده بيش از ۹۰ درصد از پروندههای وارده را مورد رسيدگی قرار دهد و درخصوص آنها تصميم نهايی را اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دنبال تقدير امروز رييس قوهی قضاييه از سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران برای کسب عنوان مدير نمونهی کشوری در سال ۸۲ ، وی به خبرنگاران گفت: دادسرای عمومی و انقلاب تهران با وصف تمام کمبودها و قلت قضات و کارمندان و جديد الورود بودن تعداد زيادی از قضات آن که با سيستم قضايی جديد آشنايی کامل نداشتند و به اين لحاظ نيل به وضعيت قضايی مطلوب را با مشکل مواجه میکرد، با تلاش فراوان شبانه روزی و اعمال سياستهای قضايی و مديريتی، تهيهی جزوات آموزشی و فرمها و صدور بخشنامه های قضايی و آموزشی و افزايش شيفت کاری و توسعه کشيک شب و ايام تعطيل و بعد از ظهر در نواحی مختلف دادسرا، عملکرد رو به رشدی را برای دادسرای تهران شاهد بوديم که آمار رسيدگی به پرونده های وارده نمايانگر اين تلاش وافر است.

مرتضوی اظهار داشت: دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تاريخ ۲۸ ارديبهشت سال ۱۳۸۲ پس از افتتاح از سوی ريسس قوهی قضاييه آغاز به کار کرد و در ابتدای امر دادسرا با اشتغال يک سوم از کادر قضايی مصوب و ۳۰ درصد کادر اداری فعاليت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با پيشتيبانی رييس قوه قضاييه و رئيس کل دادگستری استان تهران و با جذب تعداد زيادی از همکاران قضايی از استانهای مختلف دادسرا از اين نظر به درجه مطلوبی رسيده است.

وی تصريح کرد: دادسرای عمومی و انقلاب تهران در ده ماه گذشته در سال ۱۳۸۲ موفق شده تعداد پانصد و بيست و چهار هزار و صد و نود و يک فقره پرونده را رسيدگی کرده و در مورد آنها اتخاذ تصميم نهايی کند که اين رقم با مقايسه تعداد پروندههای وارده که جمعا ۴۱۹/۵۵۵ فقره است مبين اين نتيجه میشود که نواحی مختلف دادسرای عمومی و انقلاب تهران در ده ماه سال گذشته و شروع به کار دادسرا موفق شدند بيش از ۹۰ درصد از پروندههای وارده را مورد رسيدگی قرار داده و در خصوص آنها اتخاذ تصميم نهايی و تعيين تکليف کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران دربارهی کسب عنوان مدير نمونه کشوری و اهداء لوح تقدير، با تشکر از توجه رييس قوهی قضاييه، مراتب قدردانی تمام پرسنل اداری و قضايی اين مجموعه را اعلام و از زحمات رييس کل دادگستری تهران نيز تشکر کرد و موفقيت اين دادسرا را مديون زحمات و تلاشهای مجموعهی قضات و کارمندان اين مجموعه دانست.

مرتضوی در ادامه گفت: بديهی است موفقيت دادسرای تهران در کسب اطمينان مردم به رسيدگی عادلانه و احقاق حق و اقبال مردم به دادسرای تهران بر حسب آمار اعلامی جهت تظلم خواهی و تقاضای احقاق حق، مديون مديريت عالی دادگستری استان تهران حجتالاسلام و المسلمين عليزاده و قائم مقام دادگستری تهران، آقای ميرکوهی و معاونت اداری و مالی آقای سرتيپ زاده بوده که در اين فرصت از زحمات تمامی همکاران محترم تقدير و تشکر میکنم.